سردار گودرزی: طرح انسداد مرز‌ها تا سال آینده تکمیل می‌شود 

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: ساخت دیوار مرزی، ایجاد حسگرها، فیبر نوری، برجک‌های پیشرفته از پایان سال ۱۴۰۱ شروع شده و تا یکسال آینده قسمت‌های اولویت دار به اتمام خواهد رسید.
کد خبر: ۶۹۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲ - 06October 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در برنامه صف اول شبکه خبر با بیان اینکه در دو دهه گذشته با توجه تهدیدات در مرز‌های جنوب شرق، شمال شرق و حضور معاندین موضوع انسداد مرز‌ها به طور جدی در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود مواد مخدر، سلاح غیرمجاز، جلوگیری اقدامات تروریستی اقدام به حفر کانال، احداث دیوار مرزی، ایجاد کانال برای جلوگیری از ورود تروریست‌ها با کمک همه دولت‌ها انجام شده است.

سردار گودرزی: طرح انسداد مرز‌ها تا سال آینده تکمیل می‌شود 

سردار گودرزی با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته و با پیگیری‌های سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بودجه خوبی برلی انسداد مرز‌ها اختصاص پیدا کرده است، گفت: ارتش، سپاه و فرماندهی مرزبانی فراجا در طبق تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته در مرز‌های جنوب شرق و شمال‌شرق در حال فعالیت هستند. 

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: ساخت دیوار مرزی، ایجاد حسگرها، فیبر نوری، برجک‌های پیشرفته از پایان سال ۱۴۰۱ شروع شده و تا یکسال آینده قسمت‌های اولویت دار به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از قاچاق کالا از مبادی رسمی انجام می‌شود، گفت: موضوع تح لنجی‌ها در جنوب کشور با مجوز ستاد مبارزه با کالا صورت می‌گیرد و امروز متاسفانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تُن کالا در سال وارد کشور می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: پلیس گمرک و گمرک باید با افرادی که با اقدامات متقلبانه کالای قاچاق وارد کشور می‌کنند، برخورد کنند.

سردار گودرزی اظهار داشت: ارزش ریالی اموال مکشوفه قاچاق نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

فرمانده مرزبانی فراجا در حوزه قاچاق مواد مخدر گفت: با توجه به سود کلانی که قاچاق مواد مخدر دارد امروز قاچاق مواد مخدر علاوه بر افغانستان به پاکستان گسترش پیدا کرده است؛ در عرصه مبارزه با مواد مخدر دنیا به ما مدیون است.

وی درباره ورود قاچاق سلاح به کشور خاطرنشان کرد: ورود سلاح به کشور با حمایت معاندین صورت می‌گیرد و در این رابطه علاوه بر اقدامات عملیاتی با پوشش خلاء مرزی و تقویت دیپلماسی مرزی از ورود آنها به کشور جلوگیری می‌کنیم.

سردار گودرزی با بیان اینکه مرزبانان حمله گروهک‌های تروریستی را در نقطه صفر مرزی دفن می‌شود، بیان کرد: نیرو‌های مرزبانی ادامه دهندگان راه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه متاسفانه امروز معاندین و قاچاقچیان حرفه‌ای با سوءاستفاده از کوله‌بران اقدام به قاچاق سلاح به کشور می‌کنند، گفت: باید مردم مرزنشین با مبادلات اقتصادی و ظرفیت‌هایی که در مرز‌ها وجود دارد تحت نظر مرزبانی استفاده کنند تا دیگر شاهد فعالیت کوله‌بران نباشیم.

وی درباره طرد اتباع غیر مجاز از کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۷۵ هزار نفر از کسانی که خود تمایل داشتید و یا غیر مجاز وارد کشور شده بودند طرد شدند و ما به دنبال ساماندهی اتباع غیر مجاز هستیم.

سردار گودرزی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد کالای قاچاق کشف شد که ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. 

فرمانده مرزبانی گفت: از ابتدای سال تا کنون هزار و ۴۳۷ سلاح جنگی کشف شده است که افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه قاچاق مواد مخدر صنعتی در حال افزایش است، افزود: از ابتدای سال تا کنون ۳۰ تُن مواد مخدر کشف شده است؛ همچنین در مجموع ۸۷ معاند در مرز‌ها به هلاکت رسیدند که افزلیش ۲/۵درصدی داشته است. 

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار